Garantie & Reparatie
Garantie
- Heb ik garantie op mijn artikelen?
- Natuurlijk heeft u garantie op uw artikelen. Echter geldt dit alleen voor nieuwe producten. Op de tweedehands producten zit geen garantie. Echter als blijkt bij directe aanschaf dat het tweedehands product defect is, dan kunt u deze ruilen voor een soortgelijk product. Op alle nieuwe producten geldt een garantie van 2 jaar tenzij anders vermeld op de factuur.
Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
- Uw factuur is uw garantiebewijs. Bewaar uw factuur goed. Optima Computers bewaart tevens alle facturen, dus mocht u uw factuur kwijt zijn, dan is dit geen enkel probleem.
- Heb ik garantie op mijn artikelen?
Reparatie bij garantie
- Hoe laat ik mijn artikel repareren?
- Wanneer uw product kapot is, hoeft u alleen contact op te nemen met Optima Computers. Daarna wordt gekeken of het product direct voor u gerepareerd kan worden of dat deze opgestuurd dient te worden. Producten kunnen op afspraak afgeleverd worden of opgehaald. Tevens is het mogelijk om producten op te sturen.
Hoe verstuur ik artikelen?
- Als u uw product naar Optima Computers verzend is het altijd wijs om deze in de originele verpakking te versturen en eventueel een extra doos(je) hierom heen. Mocht u de originele verpakking niet meer hebben, zorg dan dat het artikel goed verpakt is tegen stoot- en/of val-schade van de vervoerder.
Hoe wordt omgegaan met privacy?
- Optima Computers waarborgt uw privacy. Zelfs als je artikel niet meer gerepareerd kan worden en we het gratis laten recyclen. Bij datadragers zoals laptops of mobiele telefoons vernietigen we alle gegevens zodat je privacy gewaarborgd blijft.
Hoe zit het met back-up van gegevens?
- Voorkom dat gegevens verloren gaan. Maak eerst een reservekopie van uw gegevens als u een laptop, desktop of harde schijf opstuurt.
Optima Computers garandeert niet dat opgeslagen gegevens bewaard blijven tijdens een reparatie en is niet verantwoordelijk voor het behoud van gegevens.
Hoelang duurt een reparatie?
- Zo kort mogelijk. Echter wanneer een product opgestuurd dient te worden naar een reparatiecentrum of fabrikant, dan is de reparatieduur afhankelijk van een externe partij. Hierop heeft Optima Computers geen invloed.
Is een reparatie gratis?
- Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn wordt uw artikel gratis gerepareerd.
- Ook buiten de garantievoorwaarden kunt u bij Optima Computers terecht. U kunt uw artikel aanbieden voor reparatie tegen betaling. U krijgt vooraf een prijsopgaaf van de reparatie. Zo kunt u bepalen of u uw artikel wilt laten repareren.
- Hoe laat ik mijn artikel repareren?